الف) محورهای مقالات کنفرانس
1- بازطراحی و انعطافپذیری در برنامههای آموزش مهندسی
1 -1 تمرکززدایی در برنامههای آموزش عالی
۲-۱ برنامههای آموزشی منطقهای و بومی
۳-۱ آموزش مهارتهای نرم
۴-۱ رقابت پذیری در آموزش عالی
۵-۱ آموزش مهندسی مشارکتی
۶-۱ ارتقای کیفیت از طریق ارزشیابی برنامههای آموزش مهندسی
۷-۱ نوآوری در آموزش مهندسی در عصر هوش مصنوعی
۸-۱ جهانی شدن آموزش مهندسی و آینده دانشگاههای فنی مهندسی
۹-۱ نقش نظام آموزش مهندسی در حل مسائل ناشناخته و ارائه راه حلهای نوآورانه
۲-چالشها و چشم اندازهای آموزش الکترونیکی در آموزش مهندسی
۱-۲کاهش مشکلات آموزش در دوران کرونا از طریق همکاریهای بین دانشگاهی
2-2 روندهای جهانی آموزش عالی و آینده دانشگاههای صنعتی ایران
۳-۲ مهمترین تحولات مرتبط با دانشگاههای صنعتی دنیا
۴-۲ آموزش الکترونیکی در دوران کرونا
۵-۲ دروس عملی در آموزش الکترونیکی
۶-۲ ارزیابی عملرد در آموزش الکترونیکی
۳-ارتباط صنعت و آموزش مهندسی
۱-۳ نیازهای صنعت در آموزش مهندسی با تأکید بر تولید داخل
۲-۳ نقش سیاستهای صنعتی در کیفیت آموزش مهندسی
3-3 آینده تکنولوژی و آموزش مهندسی در انقلاب صنعتی چهارم
۴-۳ جایگاه صنعت در آموزش مهندسی در ایران ۱۴۴۰
۴-بررسی موانع ارتقاء کیفیت آموزش مهندسی و ارائه راهکار برای غلبه بر آنها
۱-۴ هماهنگی بین برنامههای آموزشی وزارت علوم و آموزش و پرورش
۲-۴ رشد کمی دانشجویان: آسیبها و فرصتها
۳-۴ نقش ارزیابی و اعتبارسنجی در کیفیت آموزش مهندسی
4-4 نقش پیمانهای آموزشی در کیفیت آموزش مهندسی
ب) محورهای پیشنهادی برای میزگردها
علاوه بر محورهای فوق که در بخش مقالات ذکر شدند، محورهای زیر نیز بطور خاص برای میزگردهای کنفرانس پیشنهاد می شوند.
ب-1 پایش میزان اجرایی شدن راهکارهای ارائه شده در همایشهای گذشته
ب-2 انتظارات صنعت از آموزش مهندسی
ب-3 انتطارات دانشجویان از آموزش مهندسی
ب-4 نقش زنان در آموزش مهندسی
پ) محورهای پیشنهادی برای کارگاه ها
از میان موارد فوق، موارد زیر برای برگزاری کارگاه مناسب به نظر می رسد.
پ-1 آموزش مهارتهای نرم
پ-2 ارزشیابی برنامههای آموزش مهندسی
پ-3 آموزش الکترونیکی در دوران کرونا
پ-4 دروس عملی در آموزش الکترونیکی
پ-5 ارزیابی عملکرد در آموزش الکترونیکی