روش آموزش مبتنی بر داستانسرایی برای افزایش بهرهوری آموزشی در مباحث مهندسی |
کد مقاله : 1037-ISEEC |
نویسندگان: |
محمد افکار1، اصلان غلامی *2، رقیه گوگساز قوچانی3 1گروه مهندسی انرژیهای تجدیدپذیر، دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی، دانشگاه شهید بهشتی تهران 2دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران 3گروه مهندسی انرژیهای تجدیدپذیر، دانشکده مکانیک و انرژی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران |
چکیده مقاله: |
در پژوهش حاضر، یک طرح ابتکاری بهکمک یک داستان مصور و تکنیک داستانسرایی برای آموزش مباحث کلی به دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه شده است. هدف اصلی در این طرح، ایجاد یک کار گروهی عملی بر پایه تحریک قوه بصری و شنیداری و در نهایت مشارکت فعال دانشجویان در فرایند یادگیری است. این طرح بر روی دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و برای آموزش مباحث حوزه انرژیهای تجدیدپذیر اجرا شده است. نتایج پژوهش علاوهبر بررسی نقاط قوت و ضعف طرح حاضر، رضایتمندی بالایی از طرح در دستیابی به اهداف آموزشی آن با نمره 7/775 از 10 را نشان میدهد. |
کلیدواژه ها: |
روش آموزشی، مهندسی، انرژی تجدیدپذیر،فرایند یادگیری، بهرهوری آموزشی. |
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است |